Google
 

Samstag, Januar 27, 2007

Zirebaci



Aslinda bu yemege belki farkli yörelerde, farkli kültürlerde de rastlamamiz mümkün.
Simdi tam zamani, genelde bu mevsimde tadina varabiliriz. Yani soguk kis günlerinde...

Yapimina gecelim, cok kolay bir tarif.... Tavuk etiyle yapabildiginiz gibi kemikli etle de yapabilirsiniz. (kuzu, dana)

1 adet tavuk (1200gr yaklasik)
1 pirasanin yesil yapraklari
1 kücük bag maydanoz
2-3 aci sivri yesil biber
2-3 dis sarmisak, tuz

Yapilisi:
Tavugu istediginiz kücüklükte parcalara ayirip iyice yikiyoruz. Bir tencerenin icine üzerini iki parmak gececek kadar su koyuyoruz. Ocakta kaynamaya birakiyoruz.
Bir tarafta pirasa yapraklarini, maydanozu, biber ve sarmisagi bicakla ince ince kiyiyoruz. Hazirladigimiz bu malzemeyi ve tuzunu tencereye ilave ediyoruz. Ben hepsini ayni anda hizli pisen tencereye koydum. 10 dakika pisirdim. Kapak acildiktan sonra tabaklara paylastirdim ve balkona soguga biraktim donmasi icin.

Bu yemegin suyu muhallebi gibi peltelesmesi gerekiyor. Disarda kar ve soguk var. Simdi tam zamani.

Afiyet olsun...

4 Kommentare:

Anonym hat gesagt…

himmm...

hani vardirya bazi anlar hic beklemediginiz bi anda cok sevdiginiz birini yada birseyi gorursunuz, sevincinizi tarif bile edemezsiniz....

google dan gurcu yemeklerine bakarken shavi lobyoyu , lobyo phalayi ve diger resimleri gorunce yukarda tarif ettigim duygulardan birini yasadim diyebilirim....

ne kadar guzel resimler ve ve birbirinden gusel gozuken yemekler....tabi gurcu mutfagini bilenler icin....yeryuzunun cesitli yerlerinde yasayarak onlarca farkli mutfagin yemegini yemis oldugum(halada yemeye devam ediyorum tabi) icin farkli tadlari kolay ozumsedigimi soyleyebilirim , ama insan kendi kulturune ait yemekleri gorunce bi hos oluyor , ne biliyim....

Sadece yemek te degil aslinda, sofra, insanlar , hayriye teyze :) ne kadarda senden duruyor ve senden kokuyolar anlatamam..hepsi sanki alip seni bi yerlere goturuyor......Bu arada ben boyle konusuyorum ama kendimi tanitmamisim:) bende batum gurculerindenim, ama geziyorus bakalim..batum, artvin, istanbul,birlesik krallik ve simdi birlesik devletler....

neyse ben su yemeklere biras daha bakayim, ozellille lobyo phala uzerinde fokus olsam iyi olacak...

gorusmek umidi ile hoscakalin..

newyorkta bir adam...

newyork'ta bir adam hat gesagt…

sanirim site ile cok sIk ilgilenimiyorsunuz, ama olsun en azindan bu tur calismalarin oldugunu bilmekte gusel..

chveneburi.nt tede tariflar var ama siiznki kadar ayrintili durmuyorlar...

amerikalilar sebzeyi sever acaba yedirebilirmiyiz onlara dur bi dusuneyim bakalim:)

saglicakla kalin

Anonym hat gesagt…

Soniacım canım
Ellerine sağlık. ben bu yemeği hiç bilmiyorum, hiç tatmadım ancak newyorklu ziyaretçinin yorumları beni çok etkiledi. Ne kadar samimi, ne kadar içten...

sevgilerimle soniacım...
by woelfin

newyork'ta bir adam hat gesagt…

yeni tarifler bekliyorus one gore:)

Bu arada fiskos aykadasim tsk ederim:) icimden geldigi gibi yazdim , dogru...

linkiniz direk acilmadigi icin google dan gidip gezme imkani buldum blogunuzu , sanirim en kisa zamanda bi daha ziyaretinize gelicem, soyleyeceklerim var sizede..

bu arada sonia hanim musadenizi almis olayim yukaridaki satirlari yazmis olmak icinde:)

gorusmek uzre saglicakla kalin.