Google
 

Sonntag, Oktober 14, 2007

Kara Lahana Sarmasi


Sevili Yesim bu ayki etkinligi Karadeniz Yemekleri olarak belirlemis. Karadeniz yemekleri deyince ilk akla gelen misir unu, kara lahana, hamsi vb gibi yemekler.
Ben özellikle Kara Lahana Sarmasi ve Zurvili(Kirmizi Pancar Yemegi) hazirladim etkinlik icin dikkatinizi cekerim, blogumdaki yemeklerin tamami Karadeniz yemekleri.
Tabi ben bu etkinligi cok sevdim. Bu seciminden dolayi Yesim´i kutluyorum.
Yesim´e buradan ulasabilirsiniz...




Malzemeler:
1-2 bag karalahana yaprağı
300 gr ortayagli kıyma
1 çay bardağı pirinç
1 adet orta boy kuru soğan
5-6 dal maydanoz
5-6 dal taze kindzi(kisnis)
1-2 dal cibrika (kondari yada kekik)
veya (1 tatli kasigi kurulumus cibrika)
1 tatlı kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı tuz
1 yemek kasigi salca yada
1 su bardagi domates konservesi

Yapilisi:
Kiyma, ince dogranmis sogan, maydanoz, yikanmis pirinc, karabiber, taze kindzi(kisnis),tuz iyice karistirilir.
Haslanmis karalahana yapraklarinin kalin damarlarini bicak yardimiyla cizerek cikariyoruz.
Yaprak sarmasindan biraz farkli olarak yuvarlak ve biraz kalin rulo yapilir. Sarmalari genis tabanli bir tencereye dizerek, üzerine yapraklardan cikardigimiz damarlari, biraz yag ve su ilavesiyle kisik ateste pisiriyoruz.

Afiyet olsun...

16 Kommentare:

Anonym hat gesagt…

biribirinden lezetli iki emek için etkinliğe katıldığın için çok teşekkür ederm
kocaman sevgilerrr

NiNo hat gesagt…

ayy masallah hepsi birbirinden leziz ve guzel ellerine saglik

Tijen hat gesagt…

Sonja'cığım harikasın ne güzel olmuş!
Kinzinin ne olduğunu bilmeyecektir pek çok komşumuz, daha genel bilinen adının kişniş olduğunu (İngilizce coriander) söyleyerek ufak bir katkı yapayım.

MUTFAKISTAN hat gesagt…

canim ne guzel tariflerle katilmissin ellerine saglik.

OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN hat gesagt…

Yesim´cim bende sana tesekkür ederim bu güzel evsahipligin icin...

OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN hat gesagt…

Nino´´cugum tesekkürler...

OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN hat gesagt…

Tijen´cim cok haklisin canim. Bu sayfayi hazirlarken genelde Gürcü Yemekleri hazirladigim icin (dilim) elim sürcmüs. Ama beni uyardigin icin tesekkürler. Tariftede ilave ettigim gibi,
Kindzi gürcüce bir kelime olup Türkce karsiligi Kisnis olarak gecer.
Almancada Koriander Ingilizcesini de sen yazmissin zaten. ekrar tesekkürler canim sevgiler...

OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN hat gesagt…

Mutfakistan dostum,
tesekkürler sevgiler...

ss hat gesagt…

merhabalar.sitemde bir etkinlik düzenlemeyi düşünüyorum adı sütlaç tarifleri herkes kendi atrzında yapmıs oldugu sütlaçların fotograflarını bana gönderecek ve kendi sitesinde tarifi yayınlayacak.tarifi yapmak isteyen birisi böylece degisik tarzlarda hazırlanmıs tariften hangisini yapacagına karar verecek.umarım katılırsınız.20 aralıkta sona erecek

Anonym hat gesagt…

ay ay ay

sonia ablacim, geldin yorumlar biraktin , geri donemedim:(

guzel guzel yemekler hazirladin yiymedim:( insallah bir gun kismet olurda new yorktan soyleeee almanya'ya dogru ucarisda o guzel yemeklerden gercekten yeme firsati bulabilirz...

ben guncelleyemedim sayfami cok coooooook uzun zamandir ama insallah en kisa surede geri donecem , baharla birlikte size gene ne cilekler bogurtlenler yedirecem bir bilseniz agzinizin suyu akacak....

en kisa zamanda ve sIk gorusmek umidi ile hoscakalin...

new york'ta bir adam

Yaren hat gesagt…

Merhabalar,kurban bayramini yürekten kutlar ve daha nice mutlu bayramlari sevdiklerinle karsilamani dilerim canim.

Leziz Tarifler hat gesagt…

Ellerine sağlık.
Mutlu yıllar..

Unknown hat gesagt…

tarifler birbirinden leziz ellerine saglik canim kara lahana dolmasini hep merak etmisimdir tarifini aldim canim mutlaka deneyecegim. sevgilerimi biraktim.

zehra hat gesagt…

h�m cok lezzetl� gorunuyor eller�n�ze sagl�k
.............
mutlu haftlar

ev perisi;) hat gesagt…

ooooo miis mis...
Yemiştim gerçektende çok lezzetli oluyor...
ellerinize sağlık...
muhabbetle...

Unknown hat gesagt…

Bu gunun feyzi uzerinize,rahmeti gecmisinize,bereketi evinize,
nuru ahiretinize,sicakligi yuvaniza dolsun.
Berat kandiliniz kutlu olsun.