Google
 

Samstag, März 24, 2007

Hinkali


Hinkali

Malzemeler:

Hinkali tüm malzemeleri
1 kg dana kiymasi
2-3 sogan
1 yumurta
1 kg un
maydanoz,
taze kindzi (taze kisnis otu)
saspirami(feslegen)
tuz, biber
damak tadiniza göre baharatlar

Icinin hazirlanmasi:Kiymayi bir kabin icine aliyoruz ve kiyilmis sogan, tuz, karabiber, maydanoz ve yaklasik bir su bardagi ilik su ile karistirarak ic harci hazirliyoruz.

Genis bir kabin icine koydugumuz un,tuz ve yumurta ile kati bir hamur yoguruyoruz hazirladigimiz hamurdan isterseniz minik minik bezeler (Ben verilen malzeme miktarinin yarisini kullandim ve üc büyük beze hazirladim) veya büyük beze yapip manti hamuru gibi actigimiz hamurdan cok büyük fincanla yuvarlak hamurlar keserek icine hazirladigimiz kiymadan bir yemek kasigi koyup agzini iyice büzüp bastiriyoruz.


Hazirladigimiz hinkali kaynamis tuzlu su icine birakip pismesini sagliyoruz. Tencerenin dibine cöken hamurlar pistikce suyun yüzüne cikiyor ve pisen hinkali delikli kepce yardimi ile servis tabagina cikariyoruz. Hinkali arzuya göre üzerine kizdirilmis kirmizi biber ve yaninda yogurtla sicak olarak servis yapiliyor.

Afiyet olsun...

8 Kommentare:

Hülya YILMAZ hat gesagt…

mantının farklı bir formu olmuş bu. eline sağlık.
sevgiler

Anonym hat gesagt…

Harika olmuş Hinkali ellerine sağlık Sonia'cığım..Hafta sonu denemek istiyorum eğer yaparsak sana bildiririm tatlım..
İnan çok muhteşem gözüküyorlar şurdan bana..))Bahçede de ne keyifle yenir bu Hinkali'ler..

Gürcü yemekleri ne çok bizim mutfağımıza benziyor degilmi??

Canım sana ve ailene güzel bir hafta diliyorum..Sevgilerin en güzeli sizlerle olsun..Gül/d.tadı

Anonym hat gesagt…

Şekli dışında yapılışı bizim Haluj gibi değilmi ablacım. Ama haluj (halucada diyorlar burda) patatesli ve lorlu yapılıyor . Benim eşimin tarafı mantıyı bu tarz yapıyor. Ama biz mantıyı fırında kızartır ve aygazın üstünde sıcak suyla tepsinin içinde yaparız . Çok enfes olmuş gerçekten ellerine sağlık . İnsanın canı çekmiyor değil hani. Hemde sabah sabah yaaaaaa :)
Kendine iyi bak ablacım
Çok öpüyorum
SEvgiler.......

Anonym hat gesagt…

sevgili sonya ben "hengel"i Baku'da bir Gürcü restaurantında yedim ilk kez,1999'da.Azeriler 'hıngel'diyorlar.Enfes bir şeydi.Bu tarifi bulmam iyi oldu,çünkü neden tarifi o zaman almadığıma bu gün bile şaşarım.Teşekkür ederim,azeri eşime sürpriz olacak.

NiNo hat gesagt…

bunlar harika gorunuyor sekli herseyi ellerinize saglik

Anonym hat gesagt…

Bir belgeselde haluj tarifi görmüştüm,o sanki şekil olarak biraz farklıydı ama ona çok benziyor.Nefis görünüyor,tam da aç anıma denk geldi.
Ellerine sağlık sonja 'cığım.Görüşmek üzere...

BEYHAN

Maria Bettencourt Lemos hat gesagt…

Olá,
Goatei da tua visita e tambem do teu blog, não sei alemão daí a dificuldade de ler o conteudo das receitas, o que tenho pena.
Parlez vous français?Oui ou non?

Obrigada

Maria Lemos

Anonym hat gesagt…

benim eşim de acara. blogunuzda gördüğüm yemeklerin çoğunu bende onların sayesinde tattım. en çok da sizin gürcü yahnisi diye
bahsettiğiniz onların lepsi dedikleri yemeği çok beğendim. ama hinkaliyi hiç yapmadılar. ben yapmayı deneyeceğim. tesadüfen dolaşırken blogunuza rastladım. sizi arkadaş listeme ekliyorum. bundan sonra daha sık görüşmek dileğiyle. adresim http://dilektaha.blogcu.com
yada http://dilektaha.blogspot.com hoşçakalın